Als stagiaire leerden wij al: ‘wie bang is, boos is of haast heeft, is een slechte onderhandelaar’. Wij zijn er om die emoties te signaleren en u te begeleiden bij het vinden van de beste marsroute. En om voor u te gaan staan; letterlijk en figuurlijk. Met als doel de beste uitkomst voor u. Daarbij maken wij ook altijd een kosten-/baten analyse.
Als u met ons in zee gaat, gaan we met u in gesprek om samen de strategie uit te zetten.
Eerst moeten wij van u de relevante gegevens ontvangen. Wij kunnen dan vragen stellen en ons een beeld vormen. Vervolgens schetsen wij de mogelijke scenario’s. De do’s en don’ts. In het eerste gesprek bespreken we ook of wij direct namens u gaan optreden of dat we op de achtergrond souffleren – beide is mogelijk en beide heeft voor- en nadelen, die wij met u zullen bespreken.
Telefonisch contact, waarin wij een afspraak maken voor een overleg en vragen om bepaalde stukken aan ons toe te sturen. Die stukken zullen wij bekijken voorafgaand aan ons overleg.
Gesprek op kantoor van circa één uur, waarin wij advies geven over hoe nu verder. Gaan we (verder) onderhandelen met de wederpartij? Of moet er een juridische procedure worden voorbereid?
Keuze maken: ofwel wij komen direct in beeld, ook richting wederpartij, ofwel wij blijven op de achtergrond om u op de achtergrond te souffleren – u bepaalt dit uiteraard zelf. Ook bepaalt u zelf op welk moment we naar de rechter stappen. Uiteraard adviseren wij u hierbij.
In elk stadium is er overleg met de cliënt. Voorstellen en brieven worden eerst ter goedkeuring voorgelegd aan de cliënt. Dat geldt ook voor stukken in een juridische procedure.